Informacje

Informacje o Key Account Managerze

Głównym celem tego stanowiska pracy jest koordynowanie działań związanych z pozyskiwaniem i bieżącą obsługą kluczowych klientów firmy.

Do podstawowych obowiązków kierownika, key account manager Olsztyn, zaliczają się:

  • nadzór nad pracą podległego personelu;
  • nawiązywanie i utrzymywanie stałych kontaktów ze strategicznymi klientami;
  • realizacja założonych budżetów sprzedaży;
  • bezpośrednia bieżąca obsługa wybranej grupy kluczowych klientów (negocjacje, ustalenie szczegółowych warunków współpracy, nadzór nad właściwym przebiegiem współpracy);
  • może koordynować pracę innych pracowników w ramach działań promocyjno-handlowych, których celem jest pozyskanie lub utrzymanie kluczowych klientów firmy.

Najważniejszymi kompetencjami zawodowymi są z kolei:

  • umiejętności komunikacyjne;
  • umiejętności negocjacyjne;
  • świadomość komercyjna;
  • umiejętność kierowania kapitałem ludzkim;
  • umiejętności biznesowe;
  • wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu;
  • znajomość rynku / branży;
  • zdolności handlowe;
  • inicjatywa / przedsiębiorczość.

Najczęściej spotykane wymagania rekrutacyjne na stanowisko key account manager to:

  • wyższe wykształcenie;
  • kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży związane z obsługą kluczowych klientów;
  • przygotowywanie projektów procedur bankowych z zakresu windykacji i zabezpieczeń;
  • dobra organizacja pracy;
  • dyspozycyjność i prawo jazdy kategorii B.