Głównym celem tego stanowiska pracy jest koordynowanie działań związanych z pozyskiwaniem i bieżącą obsługą kluczowych klientów firmy.
Do podstawowych obowiązków kierownika, key account manager Olsztyn, zaliczają się:
- nadzór nad pracą podległego personelu;
- nawiązywanie i utrzymywanie stałych kontaktów ze strategicznymi klientami;
- realizacja założonych budżetów sprzedaży;
- bezpośrednia bieżąca obsługa wybranej grupy kluczowych klientów (negocjacje, ustalenie szczegółowych warunków współpracy, nadzór nad właściwym przebiegiem współpracy);
- może koordynować pracę innych pracowników w ramach działań promocyjno-handlowych, których celem jest pozyskanie lub utrzymanie kluczowych klientów firmy.
Najważniejszymi kompetencjami zawodowymi są z kolei:
- umiejętności komunikacyjne;
- umiejętności negocjacyjne;
- świadomość komercyjna;
- umiejętność kierowania kapitałem ludzkim;
- umiejętności biznesowe;
- wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu;
- znajomość rynku / branży;
- zdolności handlowe;
- inicjatywa / przedsiębiorczość.
Najczęściej spotykane wymagania rekrutacyjne na stanowisko key account manager to:
- wyższe wykształcenie;
- kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży związane z obsługą kluczowych klientów;
- przygotowywanie projektów procedur bankowych z zakresu windykacji i zabezpieczeń;
- dobra organizacja pracy;
- dyspozycyjność i prawo jazdy kategorii B.