Key account manager to z angielska brzmiący odpowiednik naszego kierownika ds. kluczowych klientów. Jak pewne większości z Was, drodzy Internauci, wiadomo, kierownik ds. kluczowych klientów Przemyśl to nikt inny jak manager zajmujący się bieżącą obsługą najważniejszych i najbardziej liczących się klientów danej firmy. O ile specjaliści ds. sprzedaży i inni konsultanci zajmują się pozyskiwaniem nowych klientów i rozszerzaniem ich bazy danych, key account manager jest osobą odpowiedzialną za dbanie nad określoną, zamkniętą grupą klientów już pozyskanych, i to klientów, którzy są najważniejsi dla rozwoju i działania firmy.
Zadania kierownika zależą od charakteru przedsiębiorstwa i jego działalności, jednak z reguły sprowadzają się do zarządzania danym projektem, badania konkurencji, raportowania przełożonemu wyników sprzedażowych, nadzorowania prac podległego zespołu i kontaktowania się z wybranymi klientami.
Zdobycie pracy account managera nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Bardzo często stanowisko to jest obsadzane zatrudnionymi już pracownikami firmy, którzy ze względu na jakość wykonywanej pracy zostają awansowani. W otwartych, zewnętrznych rekrutacjach liczy się kilkuletnie doświadczenie zawodowe w sprzedaży, wykształcenie wyższe, a nawet studia podyplomowe. Do tego dochodzi oczywiście płynna znajomość języka angielskiego oraz cechy osobowościowe.