Jedynie odpowiednia organizacja czasu pracy sprawia, że w zawodzie key account managera radze sobie dość dobrze. Bez odpowiedniej organizacji i rozplanowania co, gdzie, kiedy i jak nie byłabym w stanie zrobić niemal niczego, co przyniosłoby oczekiwane efekty i wyniki. Na szczęście, pracując przez ponad dwa lata na tym stanowisku w sprzedaży zdążyłam sobie wypracować pewien system, który świetnie sprawdza się w codziennych warunkach. Oczywiście system ten jest fleksyjny, przez co mam możliwość dowolnego manewrowania obowiązkami i mam czas na spotkania z klientami czy wykonywanie rozmów telefonicznych o innej porze niż zwykle.
Kontaktując się z klientami trzeba mieć na uwadze, że nie każdy może w danej chwili rozmawiać, nie każdy ma czas odebrać telefon i nie każdy chce taką rozmowę odbyć. W moim planie wygospodarowałam sobie trzy godziny na codzienne rozmowy z klientami. Dzwonię od 8.00 do 9.00, od 11.00 do 12.00 i od 15.00 do 16.00. Czasami opuszczam rozmowy w godzinach południowych, ponieważ mam do zrobienia coś ważniejszego czy umówiona jestem na jakieś ważne spotkanie. Rozmowy poranne i popołudniowe odbywają się praktycznie codziennie. Między rozmowami staram się wykonywać resztę swoich obowiązków, co zazwyczaj świetnie mi wychodzi. Swego czasu stworzyłam sobie w Wordzie wiele szablonów plików i dokumentów, dlatego robota papierkowa mi nie straszna, a wypełnianie dokumentacji zajmuje bardzo mało czasu. Każdemu, kto pracuje w sprzedaży polecam opracować swój własny sposób na efektywne wykonywanie obowiązków. Naprawdę się przydaje, key account manager Bydgoszcz.