Key account manager, czyli kierownik ds. kluczowych klientów firmy jest osobą zajmującą się budowaniem i rozwijaniem współpracy z najważniejszymi klientami firmy, oraz kreującą wizerunek firmy i polityki sprzedaży. Ponadto, KAM finalizuje i negocjuje umowy z klientami, identyfikuje i kwalifikuje szansy sprzedażowe, monitoruje i analizuje dane rynkowe dotyczące konkurencji oraz koordynuje pracę swoich podwładnych (przedstawicieli handlowych i sprzedawców), key account manager Gdańsk.
Pracodawcy poszukujący key account menedżerów, od kandydatów wymagają posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego, technicznego lub kierunkowego. Osoba aplikująca na to stanowisko powinna bardzo dobrze znać język angielski i posiadać wiedzę na temat obsługi komputera. Dodatkowo, ważnym elementem CV kandydata jest kilkuletnie doświadczenie w pracy w sprzedaży oraz umiejętność samodzielnego prowadzenia negocjacji biznesowych. Key account manager powinien posiadać umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, być osobą otwartą, komunikatywną, odpowiedzialną i obowiązkową. KAM to osoba o wysokiej kulturze osobistej, mająca łatwość w nawiązywaniu kontaktów.
Praca key account managera jest pracą w młodym i dynamicznym zespole profesjonalistów. Miejscem pracy jest zazwyczaj biuro, okazjonalnie teren. Jak w każdej pracy związanej ze sprzedażą, pracownik ma szansę na rozwój kwalifikacji zawodowych i awans. KAM może pracować we wszystkich firmach promujących i sprzedających towary i usługi klientom indywidualnym i biznesowym.