Mimo że rok 2017 jest kolejnym rokiem pracowników na rynku pracy, stanowisko kierownika ds. kluczowych klientów cieszy się ogromną popularnością wśród kandydatów. Stanowisko kierownicze i specjalistyczne przyciąga wielu aspirujących. Jak przebić się w gąszczu aplikacji? W tym kontekście coraz częściej dostrzegane są możliwości jakie niesie ze sobą list motywacyjny. Ten drugi obowiązkowy już w większości procesów rekrutacyjnych dokument stanowi niebagatelną szansę na przedstawienie przez kandydata potencjału swojej osoby. Dobrze przemyślany list motywacyjny może otworzyć ścieżki kariery na stanowisku Key Account Manager. Poniżej prezentuję kilka kluczowych błędów, których należy się wystrzegać przy pisaniu listu motywacyjnego.
Stanowisko kierownika ds. kluczowych klientów wymaga od kandydata posiadania specjalistycznych kompetencji zawodowych. W liście motywacyjnym na to stanowisko należy bezwzględnie wystrzegać się zawyżania swoich umiejętności czy kompetencji. Coraz większa ilość pracodawców wykorzystuje dodatkowe techniki takie jak: pytania behawioralne czy Assessment Centre. Weryfikacja deklarowanych kompetencji ma miejsce w szczególności przy rekrutacji na stanowiska kierownicze. Warto też unikać zbytniego zachwytu nad pozycją firmy czy jej osiągnięciami. Nadmiar pochlebstw niekoniecznie musi działać na korzyć kandydata. Niedopuszczane u kandydata na stanowisko Key Account Manager są błędy gramatyczne czy ortograficzne bądź niedbała forma listu. Kierownik ds. kluczowych klientów powinien przejawiać profesjonalizm w każdym calu.